Kijk maar op m'n Insta


Met enige verbazing heb ik afgelopen tijd proberen zaken te doen met ‘social media experts’. Nu ben ik niet iemand die snel zal zeggen ‘vroeger was alles beter.’ Ik geloof dat iedere generatie iets brengt en dat je zelfs van de nieuwe generatie kunt leren. Of dat je je niet snel verheven hoeft te voelen, omdat je ‘nu eenmaal ouder bent’. Niet iedereen die ouder is, is meteen ook wijzer. (Was dat maar zo...) Voorbeeld, mijn elfjarige nichtje maakt me wegwijs in de wereld van filmpjes opleuken & ‘sharen ‘. Of, ik leerde pas reflecteren rond mijn 35e terwijl de dochter van een goede vriendin dat op haar 15e al deed. Ik bedoel maar. Echter, waar ik soms wel moeite mee heb is dat het me iets te snel gaat. (Is dat de leeftijd?) Mijn spanningsboog duurt gemiddeld wel iets langer dan 30 seconden. Tegelijkertijd merk ik ook dat het leren van specifiek iets nieuws ook iets langer duurt dan 30 seconden...Omdat ik wel wat digitale hulp kan gebruiken, ging ik toch op zoek naar iemand die mij daarin kan ondersteunen dan wel begeleiden. Al snel kwam ik in de wereld van jonge ‘experts’. Pluspunt, ze belden allemaal op het afgesproken tijdstip. Wauw, dat zie je niet vaak meer. Dan heb je me. Maar vervolgens werd het gaandeweg het telefoongesprek inhoudelijk nogal vaag. Wat doe je precies voor € 500 aan coaching? Wat kan ik verwachten en waar kan ik zien wat je al hebt gedaan? Dat lijken mij hele redelijke vragen. Er wordt immers ook een behoorlijk bedrag gevraagd. Maar ik voelde vooral weerstand of een hoop gezucht. ‘Het is niet aan ons om ons bedrijf te verdedigen’ was de eerste reactie. N.a.v. een paar kritische vragen? Let wel, kritisch is niet altijd negatief (dat halen mensen nog weleens door elkaar). Maar daarna wel € 500 durven te vragen met alvast een link voor de inschrijving. Tot op de dag van vandaag weet ik niet waarvoor. Of ik kreeg een antwoord als ‘Dat heb ik al verteld’ terwijl ik meer van de club ben ’show, don’t tell’ (:)  M.a.w. je kunt het me vertellen, maar waar kan ik het zien. En trouwens, is dat een klantgericht antwoord? Dan vertel je het nog maar een keer, want blijkbaar was je niet duidelijk. Of deze: ‘Ik neem aan dat je ook op onze website hebt gekeken...’ Ook begon er 1 over een ‘gunfactor ’ (Huh, zitten we nu opeens bij The X Factor?) Men wilde 'samen groeien’ maar wel eenzijdig een rekening sturen. Dat we er ‘allebei beter van worden’ kan ik op zich nog wel inkomen. Als ik een mooie openingsdans maak voor een bruidspaar, dan is dat ook echt in mijn belang. Dat komt ten goede aan mijn reputatie. Daar staat mijn handtekening onder. Echter, ik verwacht er niets voor terug. Ik lever namelijk een dienst en het bruidspaar heeft daar netjes voor betaald. Niets is vanzelfsprekend... Op de vraag hoe men omgaat met privacygevoelige informatie en gegevens, denk aan AVG ( let wel, dat is niet door mij bedacht maar een wettelijke verplichting) kwam een ontwijkend antwoord of zelfs geen. Dan de vraag of ze konden verwijzen naar testimonials of recommendations, bijvoorbeeld op LinkedIn. Daarop kreeg ik een paar screenshots van WhatsApp berichtjes doorgestuurd, die net zo goed door vriendjes en vriendinnetjes geschreven konden zijn. Mmm. Je moet toch in 1 of 2 zinnen kunnen uitleggen wat je doet, heb ik van mijn partner geleerd. Bijvoorbeeld: Ik geef mensen vertrouwen middels dans. Of: Ik maak een choreografie voor de openingsdans voor op jullie bruiloft. En die leer ik jullie ook nog aan! Zelf heb ik het meeste geleerd van kritische klanten en klanten die mij feedback durfden te geven. Tevens heb ik niet vaak meegemaakt dat iemand niet door wilde met BeautyenBeweging, omdat ik onduidelijk was. En hier de link naar mijn testimonials, die mijn klanten geheel belangeloos voor mij hebben geschreven, puur, uit waardering (zie ook de rode pijl naar voorgaande jaren). Doe ik alles goed? Nee hoor, ik ben ook geen 'voorbeeld'. Ook ik heb nog veel te leren. Maar als iemand vraagt: ‘Kunnen wij elkaar in ieder geval even spreken -ook al is het maar 10 minuten- voordat ik 500 euro uitgeef’ zul je van mij niet snel horen: ‘Kijk maar op m’n Insta’.  Dus jongelui* …even iets meer gaan werken aan je sales/pitch!

*Dit geldt niet voor alle jongelui

Recente berichten


Over m'n like 31 december 2021
Feestmaand 29 november 2021
Voorstelling 27 oktober 2021
Athene, Naxos, Paros 27 september 2021
TLC 30 augustus 2021
Beweging op de BSO 25 juli 2021
Blogboek 23 juni 2021
Dansdocent 23 mei 2021
Kwetsbaar 25 april 2021
Hats off 20 maart 2021
Kijk maar op m'n Insta 15 februari 2021
Pieken 18 januari 2021
Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat de website goed wordt weergegeven. Als u verder gaat op deze website stemt u hiermee in. Lees meer in de privacy policy.